FÖRBÄTTRA KUNDSERVICE

Engagera medarbetarna för en bättre kundservice


Har ni en produktiv Service Desk, men inte effektiv som skapar affärer och service som lyfter företaget?


Många företag lägger nu ner mycket tid och arbete för att få en optimal resursplanering så att tillgängligheten finns när kunderna begär det. De skapar åtgärdssystem som följer kundens aktiviteter, men bland alla siffror och staplar är det fortfarande medarbetare som har kontakt med kunden.


Vi på Chefskraft är alla övertygade om att engagerade medarbetare ger bättre kundservice. Vi har erfarenhet av att omvandla kundservice från stödfunktion till den bästa leads generatorn till försäljningsavdelning.


Vi kan på ett mycket effektivt sätt snabbt få fram det som ni ska prioritera att förändra eller förbättra för att skapa engagerad kundservice.  Har ni inte idag verktygen för att skapa en optimal resursplanering hjälper vi er gärna med att hitta det rätta verktyget för er.


Det är naturligt lättare för en inhyrd ledare att få i kraft ett förändringsbeteende eftersom vi inte är påverkad av vad som varit utan lägger alla energi på att utveckla för framtida krav.


Chefskraft går in i er organisation och har fokus på att skapa affärsvärde och en proaktiv kundservice genom högre engagemang och ser till att medarbetarna:

  • Är rätt belagda
  • Förstår sin roll i ett större perspektiv
  • Kan påverka sin vardag och ser ansvar i att utveckla
  • Använder systemen på ett optimalt sätt
  • Tillräckliga kunskap om era produkter eller tjänster
  • Styra kundsamtal istället för att bli styrd
  • Skapa affärsmöjligheter utan att sälja
  • Kan vända ett klagomål till affärsmöjligheter