TIDIGARE UPPDRAG

Ellevio, Interrim Manager

jan 2021 - nuvarande


Konsultuppdrag på elnätsföretag Ellevio. Med fokus att utveckla team och process för  fortsatt operationell effektivitet och kundupplevelse i takt med ökade volymer på grund av att allt fler vill producera sin egen solel.


Ellevio, Interrim Customer Journey Manager

nov 2019 - dec 2020


Interimsuppdrag på elnätsföretaget Ellevio. Med fokus på omställningen som sker med egen produktion av solel omfattar uppdraget att säkerställa kundupplevelse och operationell effektivitet på Ellevio, samt utveckla team i takt med automatisering. Interimsuppdrag på elnätsföretaget Ellevio. Med fokus på omställningen som sker med egen produktion av solel omfattar uppdraget att säkerställa kundupplevelse och operationell effektivitet på Ellevio, samt utveckla team i takt med automatisering.


Ellevio, Interrim Manager

dec 2016 - okt 2019 


Interimsuppdrag på elnätsföretaget Ellevio. Interimchef Elanläggning Kundinitierade fälttjänster.
Anpassa och utveckla team till nya tider där del av handläggning automatiseras och robotiseras.


Her steadiness, good judgment, and solid decision-making when faced with adverse conditions. She is at the top of my list of people who I want beside me when facing the tough fight.

Nick Schacht

S:t Eriks, interimchef logistik och kundservice

Start - Slut


Interim uppdrag. Leder, organiserar och utvecklar kundservice och logistiksupport. Driver verksamhetsprojekt för systemförbättring med kundflödesanalyser: från order till leverans till kund, från order till produktion och från order till inköp. Kravställare mot IT.

Broad experience when making difficult and material decisions; whether it is reallocating personnel resources or negotiating lease agreements. Always well informed and able to communicate decisions without causing unnecessary distractions.

David Booker

Learning Tree, VD Sverige 

aug 2004 - maj 2014


VD för Learning Tree i Sverige. Personal- och budgetansvar.

Genomfört många förändringsprojekt för att utveckla företaget, såsom organisatoriska förändringsprojekt, förbättra lönsamheten, och kunddrivet förbättringsarbete. Omvandlat kundservice från stödfunktion till den bästa leads generatorn till vår försäljningsavdelning.